Friday, November 2, 2012

Ametile vastavalt: Elu esimene trennistatistika

Sportlik entusiasm on nakkav - ja lugedes aeg-ajalt teiste jooksuga tegelejate blogisid, mida Facebooki lehele ikka tihti satub (mul leidub veel spordihulle sugulasi, geenid vist), olen märganud, et see annab energiat juurde! Ja kuna palju olen märganud trennistatistika tegemist, siis otsustasin oma numbrid ka kokku lüüa - et nendega midagi mõistlikku üldse teha, muidu kirjutan neid niisama kohusetundest märkmikku üles :)

Kõigepealt, sörkjooksuga hakkasin päris regulaarselt tegelema 2012 aasta mais. Varem olin ikka suviti proovinud silkamas käia, mõnikord isegi õnnestus päris pikalt 3 korda nädalas trenni teha, aga jõud rauges peale paari kuu möödumist. Muidugi, eks siis proovisin kompenseerida rattasõidu, tennise, jalutamisega oma süümepiinu jooksmata jäänud kilomeetrite pärast.. Aga tegelikult polnud need süümekad nüüd ka nii suured, kuna joosta oli raske. Lausa väga raske. Alguses ei suutnud üldse, hing jäi nii kinni, vahele tuli jalutamispause teha.. ja ise veel aastaid tantsuga tegelenud! Piinlik ju ka natuke öelda, et ma sörgin aeglaselt 5 minutit, ja siis jalutan 2 minutit - mis trenn see selline on!

Sellel kevadel kui uuesti alustasin, lubasin endale, et seekord panen iga nädala algul trennipäevad paika, ja kolm korda nädalas peab ära tulema. Ning nii vähemalt suve lõpuni. Ning tegelikult ma täitsa järgisin oma plaani, vaid 1 nädala puhkasin täielikult, kui suvele mitte üldse iseloomulik külmetushaigus mind kimbutama tuli (aga samas, Eestimaa viimast suve arvestades, üldse ei imesta ka enam). Septembri algul saabusin Taiwani, ning kuna tingimused jooksuks olid head, siis muidugi jätkasin (minu olematu pagasi juures - jah, mul on tossud täiesti olemas! Panin need jalga, kui selgus, et pagasit kahjuks kaasa võtta ei saa. Pulsikella saatsid vanemad pakiga järele - aitäh!). Panin veel hagu juurdegi! Eestis oli minu tavaline aeg ühele jooksule 40 minutit (algul ikka vähem, aga suve lõpus oli nii keskmiselt 40-45 minutit), kilometraaži kohta ei oska midagi öelda - jälgisin pulsikella ja proovisin oma südame rütmisagedust ikka alla 165 hoida (maksimum peaks olema minusugusel 200). Juuni keskelt hakkasime Erkkiga koos kord nädalas ka pikemaid jookse rannas tegema - kuskil 1h ja minu pulss oli hirmus laes kogu aeg (tavaline oli, et pulsikella piiksumine pani Erkki uurima, kas ma hakkan surema?). 

Vaade staadionile ühikaaknast
Niisiis septembri seisuga on mul kilometraaži veidi raske määrata.. aga aeg kokku oli kuskil 531 minutit ehk 8h 51 minutit. Kahjuks siis nii hoolikalt statistikat kirja ei pannud, ning lisaks Eestis kilomeetreid üldse kunagi ei arvestanud ka. Muidugi, siin on tunduvalt lihtsam, kuna staadion jooksmiseks on normaalmõõtudes, st 400m ring (tegelikult, ma jooksen ühe ringiga ilmselt tiba rohkem kui 400m, kuna valin alati võimaluse korral välimise ringi. Aga mul ei ole õrna aimugi, kui palju see siseringist suurem on. Igal juhul Internetist leitud info põhjal on 400m staadioniring siis, kui Sa jooksed kas kõige sisemisel rajal või sellest järgmisel. Mina jooksen 4. või kui see olemas on, siis 5. rajal..). Mingi kilometraažinumber, mille kokku lõin, tuli 60,4 km.. aga see on vist veidi liiga väike (teeks keskmiseks tempoks 8,7 min 1 kilomeetrile - ja ma vist ikka nii aeglane ka ei ole..). Lisaks käisin jõusaalis 3-4 korda + paar tennisetrenni. 

Oktoobri kohta on mul aga konkreetsemad numbrid täitsa olemas! Parandatud!
Kokku kilometraaž: 103,6 km (sh 4 pikka jooksu 1.15-1.30h)
Aeg: 857 min => 14 h 17 min
Aeg kilomeetrile: 8,27 min => 8 min 16 sek/km => 7,2 km/h

Lisaks:
Tennis 4x
Jõusaal - kerelihased 4x, ülakeha 2x, alakeha 2x
Jõusaali juurde ka rattasõit - kokku: 46km
Lauatennis 2x2,5h

Kerelihaseid teen valdavalt peale jooksu, üla- ja alakeha harjutusi lähen ikka saali kohapeale tegema ja siis kuulub selle juurde ka rattasõit, keskmiselt 12km ühe korra kohta (20min soojenduseks ja siis hiljem veel veidi peale - keskmine tempo jääb 23-24km/h juurde).

Pulsi kohta - mulle endale tundub, et see on Taiwanis joostes alla läinud. Nüüd on juba täitsa tavaline, et kui veidi aeglasemalt alustada suudan, siis võib pulss täiesti jääda 155 ümber. Samas, viimased paar trenni on jälle kerkima hakanud, 160-165.. Ei teagi, milles asi. Täna sundisin end puhkepäeva võtma - kuigi esimene kord niimoodi numbreid kokku lüüa, mõjus täiesti uskumatult motiveerivalt! Hämmastav! Ja kes oleks paari aasta eest uskunud, et mina niimoodi silkama hakkan.. Kohe pidin end tagasi hoidma, et mitte staadioni vallutama lipata! :)


1 comment: