Tuesday, December 25, 2012

Jõulud Taiwanis


Juba ammu oli ette teada, et sel korral on jõulud.. teistmoodi. Ja teistmoodi olid nad indeed

Kõigepealt ei olnud kogu seda suurt kommertsjama, millega terve Euroopa uhkeldada võib. Ausõna, seal ei saa keegi öelda, et tal jõulud meelest ära läksid - lihtsalt muust ju ei räägitagi, ning kõik poeketid on haaratud jõulukampaaniate korraldamisse, piparkookide ja (Saku) Jõuluporteri promomisse.. Siin aga ei midagi. Ei mingeid piparkooke sealhulgas. Või muid meile tuntud jõuluroogasid - jõulud ilma verivorstideta ning vanaema sissetehtud kõrvitsata? Võib-olla on see ka üks põhjustest, miks jõulutunne minuni alles eile jõudis! Teine suur põhjus on muidugi lume puudumine - kuidas saab jõule tähistada ilma ilusa valge lumevaibata? Täitsa võimatu! Ja nii tobe on panna päkapikumüts pähe, kui pole lund, mis sellega match'iks..

Sellegipoolest, nähti vähemalt meie campus'es vaeva, et natukenegi jõulutunnet meieni tuua. Kusagil detsembri keskel tekkis ühika fuajeesse kuusk, ning mujalgi oli märgata vilkuvaid neoontulukesi. Üks minu jooksutrenne oleks napilt katkestamisega lõppenud, kuna ühel õhtul installeeriti kuuske ja jõulutulesid ka jooksuraja äärde. Samuti leidus toredaid õppejõudusid (st minu lemmikõppejõud, USA-st), kes ütlesid, et muidugi ei hakka me loengut tegema 25. detsembril! Siis on ju jõulud! Naljakas traditsioon, mida ma Euroopas näinud ei ole, oli Kaohsiungi rongijaamas, kui minu juurde tuli üks inglise keelt kõnelev naine, et pakkuda võimalust kirjutada oma jõulusoov kaardikese peale, mis oli seotud rongijaama seina asendava võre külge. Sama tehti ka siin, ühika ees, ning neid kaarte oli täitsa palju! :)

Koos Elwiniga, kellele mina tegin jõulukingituse.
Aga jõulupeod kuulusid programmi ka siin. Kõigepealt oli meil rahvusvaheliste tudengitega pidu, 15.12. Loosipakid kuulusid ka asja juurde, ning väga vahva oli see kuidas neid laiali jagati - see, kes oli just kingi kätte saanud, andis seejärel üle enda oma. Nii et oli kohe ka teada, kes kellele kingitust tegi (mina olin kindluse mõttes kaardikese kingituse juurde pannud). Minul õnnestus saada Louis'ilt üks lõhn (tegelikult tore kingitus, kuna mul ei ole ühtegi lõhna siin!), aga ma vist lõppkokkuvõttes kingin selle ikkagi edasi, kuna see pole päris minu stiil.. Õhtu lõpetasime seltskonnatantsudega, mis oli lausa nagu jõulukingitus omaette, kuna ma polnud nii ammu tantsinud! Siin on ka pilt meie rahvusvahelisest kogukonnast:



Koos Ama, Dacia ja Shongwe'ga. TICC 2012
Järgnesid pidustused kirikutes - mul oli terve pühapäev kirikupidustuste jaoks reserveeritud! Kõigepealt lõuna väga uhke välimusega restoranis, kus meid kostitati Taiwanile tüüpiliste toitudega. Seejärel väikene vahepaus (mille ma edukalt kasutasin ära shopinguks, ning muretsesin endale talvejope! Ja see osutus suurepäraseks ideeks, eriti selle ajastatus, kuna just tollel õhtul oli siin tõeliselt külm - +12 on siin ikka haruldaselt krõbe ning arvestades kogu seda niiskust, mis järjekindlalt sulle kontidesse poeb, pole see ka üldse meeldiv!), ning tähistamine jätkus jõulujutlusega, millele järgnes õhtusöök (kartulid ja kalkun! Peaaegu nagu kodus.. aga mitte jõulude ajal, haha!) ning talent-show, mille raames ka mina viiuliga üles astusin. Nagu mu ema ütles - viiul ei jäta Sind ikka kusagil maha.. 

Esmaspäeval, ehk siis 24.detsembril, sain kõigepealt rõõmsa üllatuse osaliseks, kui siia väga hea ajastusega oli jõudnud pakk Erkkilt - ja seda koos piparkookide ja värske leivaga (mul sai leib otsa just päev enne seda!). Nii et sain ka endale jõulutunnet luua, aitäh Sulle! Õhtul (peale täiesti normaalset koolipäeva, hiina keele tundi ning ettekannet ettevõtluses) oli meil ühikate vahel samuti jõulupidu, kus astusime rahvusvaheliste tudengite pundiga üles ning laulsime 2 laulu. Punt muuseas koosnes peamiselt indoneeslastest, + 1 malaisialane, kes sai ka indoneesia keelest aru (taaskord ainuke umbkeelne :D) - kokku 5 lauljat, 2 kitarri ning beatbox. Programmi kuulusid Mariah Carey "All I want for Christmas is you" ning "Santa Claus is coming to town". Esimese loo kohta on isegi olemas lindistus:

http://www.facebook.com/HenriNurcahyoJose/posts/491540327563175?comment_id=5185042&notif_t=mentions_comment

Hiljem programm jätkus kuni kulminatsioonini, milleks oli ilutulestik (Aasia inimesed tundub, et armastavad seda igasuguste pidustuste puhul).

Jõulude tähistamine jätkus 25.12 kõigepealt koos Sally, Tim'i ning tolle kolmanda tüübiga, kelle nime ma endiselt ei tea - meil oli koos tore jõululõuna. Mis tegelikult ei erinenud meie tavapärastest neljapäevastest lõunatest eriti millegi poolest.. ainult mina ja Sally vahetasime kingitusi (tegelikult, mina sain oma šokolaadist jõuluvana kätte, ning omalt poolt andsin Sallyle lubaduse tema sall neljapäevaks valmis kududa. Nimelt, mul sai lõng otsa, ja lihtsalt aega ei olnud, et Tainani minna uut ostma.. pluss sellist värvi lõngakerad olid otsas ka, nii et ma pidin natuke uue lahenduse välja mõtlema, et sall ikka ilus tuleks!). Piduliku õhtusöömaaja tegime tüdrukutega (Ama, Shongwe, Dacia ja Zaya) kohas nimega "Rolling egg", kus me korra käisime Meilingi kutsel kirikuinimestega koos. Suurepärane Lääne köök - erinevad brunch'id, st munad pudru, "härjasilmade" kujul koos peekoniga või nagu mina täna proovisin - tomati ning English breakfast muffin'iga.. Mmm! Milline suurepärane vaheldus igapäevasele ning alati riisi sisaldavale söögile! Eelmine kord proovisin ma pastat, nagu ka Ama täna tegi, ning Itaalia köök pole oma võlu absoluutselt kaotanud! Magustoidu jahil käisime 85 degrees' nimelises kohvikus, kus jaksasime kõik vaid ühe koogi kaasa osta, kuna olime lihtsalt nii full!

Niisiis, kuigi teistsugused, on need jõulud siiski olnud väga põnevad ning erilised. Ja mul on väga hea meel, et jõulutunne lõpuks minuni jõudis ning seda läbi siinsete väga toredate kursakaaslaste! Aasia inimesed on lihtsalt juba loomult nii sõbralikud ja abivalmid - üks peamisi põhjusi, miks mulle siin nii meeldib :)

2 comments:

  1. See link, mis sa jagasid, on kehtetu... :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vahetasin FB lingi vastu välja. Nüüd saab mõlemaid laule kuulata :)

      Delete