Friday, September 7, 2012

Kõndivad (umbkeelsed) vaatamisväärsused


Pagan küll, mul pole endiselt Internetiühendust. Ja kahjuks ei ole ma nii hi-tech inimene, et suudaksin selle ise paika saada.. Tuleb kontakteeruda selle Mei’ga, aga teda pole praegu ühikas.*

Täna hommikul kella 9 ajal (olin mõelnud magada nii kaua kuni jaksan, aga panin kindluse mõttes äratuskella 11-ks) sain oma esimese telefonikõne. See oli Lynn, kes kutsus mu esimesse infotundi. See toimuvat N-majas (siin ülikoolis on majad märgistatud tähtedega, lisaks mandariinikeelsetele nimedele. Huh, keegi on minu peale ka mõelnud!). Minu „ee....“ peale hakkas ta muidugi naerma, ja ütles, et olgu, saame siis kokku minu kontori juures, L-majas, nullkorrusel, ruum number L-001. Mis kutsus esile veelgi pikema „eeee...“ ja temapoolse suurema naerupahvaku :D. Asi kulmineerus sellega, et ta helistas hiljem, et tühistada meie kohtumine võrkpalliväljaku juures, ning teavitas, et tuleb ühika fuajeesse. Nad on ikka tõeliselt vastutulelikud! Ma oleksin kindlalt kümme korda ära eksinud!

Kuna tema kõne jättis mulle tunnikese, et hankida endale hommikusöök ja käia pesemas, siis tuli end ruttu üles ajada. Sain 7-11-st mingi imeliku puuviljapiimajoogi, mis sobis hästi kokku Jassi seemneleivaga (mida ma küll teen, kui see leib kord otsa lõpeb, ma ei tea..). Vaatasin ringi ka muude hommikusöökide osas, ja vist on olemas mingit sorti müslivärki ka. Tagasi toas, tegin kiire pesu (tundub, et siin tuleb pead pesta iga päev, sest kliima on lihtsalt selline.. kleepuv. See tähendab, teeb inimesed kleepuvateks), ning silkasin alla seljas oma viimased puhtad riided. Ehk et shoppama mineku vajadus oli lihtsalt karjuv. Lisaks minule tulid alla ka 2 Tšehhi poissi, Mereck ja Daniel, kes on esimesed siinnähtud eurooplased. Peaaegu nagu naabrid – pole varem sellist kokkukuuluvustunnet tšehhidega märganudki..

Koos siirdusime N majja, ning ma rääkisin ruttu oma kurva pagasiloo ära. Esimene reageering kohalike poolt, kui nad lõpuks aru saavad, et mitte mu pagas ei kadunud ära, vaid seda ei olegi, on alati väga jahmunud nägu.. Ja et kuidas sa üldse hakkama saad? Aga elame ju vaid korra ja see lause vist lahendab probleemi ;)

N majas ootas mind lisaks ka minu mentor, buddy, või study partner Sally (alias Li Yu-han), kes osutus väga väikeseks tüdrukuks (ausõna, nad näevad tänu oma väikesele kasvule ja peenetele jäsemetele nii noored välja! Kui keegi Eestis tuleks mulle ütlema, et nad on üliõpilased, ma vist naeraksin esmalt.. ja siis nõustuksin, et võib-olla tõesti, esimese kursuse omad. Aga ei! Samal tasemel mis mina!!). Saime natuke juttu ka ajada, ning ma võin öelda, et kuigi Sally õpetab algkoolilastele inglise keelt lisaks koolis käimisele (tema eriala on ka inglise keel), siis ega ta tegelikult pooltest asjadest ikkagi aru ei saanud. Mõistlikum on end korrata ja kätega vehkida, alles siis muutub Sinupoolne tekst arusaadavamaks, minu arvates. Ja see kehtib enamikuga neist suheldes.. kui nad üleüldse inglise keelt räägivad. Hiljem, kui Lynn mind shoppama viis, ta rääkis, et kuigi taiwanlased õpivad aastaid inglise keelt, ei suuda nad seda rääkida. Jah, nad saavad ehk enamvähem aru (ja mida lihtsamalt Sa seletad, seda parem muidugi), ja kui Sa näitad neile midagi ladina tähtedega kirjutatud, siis saavad nad ka pikapeale pihta. Aga kuna haridussüsteem on eksamitepõhine, mitte inimestepõhine, siis nad lihtsalt ei oska ja ei julge Sulle midagi vastata. Mis teeb mandariini õppimise vajaduse samuti karjuvaks.

Tunnis saime siis vajalikud kontaktid ning palve igalt poolt läbi minna. Kuna nad on väga abivalmid, siis leitakse Sulle koha ka keegi, kes inglise keelt räägib. See tegelikult oli minu jaoks ka üllatav – tulin ma ju ülikooli, kus on nii palju inglise keeles õpetatavaid aineid? Koguni terved õppekavad? Ning inglise keelt täiesti vabalt räägib siiani vaid Lynn, kes on välisõpingute koordinaator. Lisaks pakuti meil teed (külma) ning ananassikooki (väikeses karbikeses. Sõin selle hiljem lõunaks ära, see oli suhteliselt magus ja pudises nagu liiv Su käte vahelt lihtsalt minema!). Saime kätte ka oma üliõpilaskaardid – üldiselt tundub, et neile meeldib igasugu kaarte Sulle jagada. Ning selle kaardi peal oli minu hiinakeelne nimi! WOW! Ma mõtlesin, et see pannakse Sulle kuidagi isikuomaduste järgi vms (vähemalt sain ma Riina jutust nii aru) ja et sobiks veidi ka Su pärisnimega, aga siin vist asjad nii ei käi. Ning minu hiinakeelne nimi kõlab nagu „Li Ann Chi“. Hieroglüüfe ma kahjuks arvutisse toksida ei oska, aga kui ma ära õpin, siis lisan selle ka siia. Või oot, kui ma saan Interneti, siis google translate peaks ka selle välja andma kuidagi J. Aa, ja tähenduse osas ei osanud Sally mind eriti aidata.

Vahepeal tegime grupipilti – välistudengite kamp, kes täna hommikul selle tunni sai, koosnes kolmest eurooplasest (st mina ja Tšehhi poisid), ning siis neljast jaapanlasest (see vist on väga tavaline, et nemad siia õppima tulevad, neile oli lausa eraldi tõlk – tundub, et inglise keelt nad eriti ei räägi. Või tegelikult, pigem ei julge rääkida), ühest Kaohsiungi (Taiwani suuruselt teine linn ilmselt) poisist (ma ei saanudki aru, kas ta oli äkki kellegi mentor või ka vahetustudeng?) ning ühest Vietnami tüdrukust, kes kõigi üllatuseks hiina keelt rääkis. Kokku pidavat olema üle 300 vahetustudengi, kuid Euroopast on väga vähe. Nii et me oleme nagu kõndivad vaatamisväärsused: mina, Mereck ja Daniel. Ja tänaval nähtud pilt kinnitab seda täiesti – väga ohtralt vaadatakse järgi! Ma tegelikult natuke kahetsen, et ma blond ei ole.. see oleks vast naljakas! :D

Sally tegi mulle seejärel campuses ekskursiooni – või tähendab, me ekslesime kahekesi kaardi järgi ringi natuke aega. Eraldi näidati muidugi ära, kus asub Starbucks – tundub olevat kuidagi mingi sümbol? Et kui Sul on siin juba Starbucks, on tegemist ikkagi maailmas tunnustatud kohaga vms. Ekslemise lõpetasime hiina keele office’i juures, kus sain vaimustushüüete osaliseks, kui tuli välja, et ma natuke juba keelt oskan (halloo, ma ei oska tegelikult ju mitte midagi? Jah, öelda, mis mu nimi on või et ma olen eestlane. Lugeda ka, kui midagi kuskil on pinyin’is kirjutatud. Kindlasti mitte suhelda!! Aga sellest piisas, et panna mind edasijõudnute rühma?!). Sealne juhataja vaatas mulle välja ka minu tundide toimumiste ajad (mul on nüüd hõivatud terve esmaspäev, teisipäev ja neljapäev ning reede hommik. Seda koos hiina keele tundidega.) ning selle järgi saime paika pandud ka hiina keele õppimise ajad. Igal juhul üks aine kestab järjest kas 9.10-12.00 või 13.50 – 16.40. See tähendab, peaaegu KOLM TUNDI! How the hell am I going to survive???

Edasi, läksin otsima oma GMBA koordinaatorit (hiljem sain imestunud pilkude osaliseks, et kuidas me selle koha küll ise üles leidsin..). Kahjuks polnud seal kedagi, kes oleks osanud mind aidata, ning kuna lõuna hakkas ka peale tulema, otsustasin midagi süüa hankida. Sain Familymart’ist salati ja külma kohvi (coffe au lait), mille ruttu ühikas nahka pistsin. Kell 1 sain kokku Mei’ga nagu planeeritud, et avastada, kuidas tema oli mõelnud, et ma tulin siia kaheks aastaks GMBA kraadi tegema ning tahtis mind ARC’i taotlema viia (ARC – Alien Resident Certificate, antakse kõikidele, kes plaanivad siia kohalikeks tulla pikemaks ajaks. Aasta vist juba sobis, aga pool aastat mitte, ning mina saan oma viisaga läbi aetud kogu perioodi aja). Igal juhul polnud mul vajadust temaga kaasa minna, ning leppisime kokku, et õhtul lähme kuhugi (ärge parem küsige, kuhu, ta küll õpib ka GMBA tasemel inglise keeles, aga ta inglise keel pole seetõttu suurepärane). Kokkusaamine täpselt kümne minuti pärast all fuajees.

Hiljem seikluste lisa!






* Kirjutatud peale lõunat.

No comments:

Post a Comment